Mecidiyeköy Tüketici Hukuku Avukatı

Tüketicilerin ekonomik çıkarları başta olmak üzere sağlığını, güvenliğini, tüketicinin minimum zararla karşı karşıya kalmasını hedefleyen ve tüketiciyi yasal çerçeveler doğrultusunda korumayı amaçlayan hukuk sistemine Tüketici Hukuku denmektedir. Tüketici hukukunda ortaya çıkan uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemeleri veya Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılmalıdır. Başvurunun yapılması ve uyuşmazlığa ilişkin cevapların sunulmasının ardından hakem heyeti dosya üzerinden inceleme yapar ve uyuşmazlığın niteliğine göre bilirkişi görevlendirir. Tüketici Hakem Heyeti’nden çıkan kararın doğru olmadığını düşünen taraf, kararın tebliği tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesi’ne itirazda bulunabilir. Tüketici Mahkemesi’nden çıkacak kararlar kesin olup, tarafların itiraz hakkı bulunmamaktadır. Mecidiyeköy’de kurulan ve faaliyetine devam eden Çelik & Baştürk Hukuk Ve Danışmanlık ofisimiz Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru ve itiraz süreci de dahil olmak üzere, tüketici şikayetlerinin bütün aşamalarında ve Tüketici Mahkemeleri’nde görülen tüm davalarda müvekkillerini temsil etmekte, özellikle ayıplı mal ve hizmet, tüketici kredisi, konut finansmanı sözleşmeleri (konut kredisi), ön ödemeli konut finansmanı veya abonelik sözleşmeleri, sözleşmedeki haksız şartlar konularında danışmanlık hizmeti sunmaktadır.

Mecidiyeköy Tüketici Hukuku Avukatı

Mecidiyeköy’deki Çelik & Baştürk Hukuk Ve Danışmanlık Ofisimiz tüketici hukuku ile ilgili konulardan doğan ihtilafların mahkeme veya hakem heyeti önünde çözüm sürecinde ve taraflar arasında  protokol düzenlenmesinde müvekkillere ilgili yasal mevzuatlar çerçevesinde kişisel verilerin gizliliğine özen ve dikkat göstererek profesyonel danışmanlık ve avukatlık hizmeti verir. Müvekkillerimize bu kapsamda verdiğimiz başlıca hizmetlerimiz:

• Ayıplı mal ve hizmetten kaynaklı hukuki uyuşmazlıklar konusunda (ücretin iadesi, ücretsiz tamiri veya yenisi ile değişim talepleri) danışmanlık ve avukatlık hizmeti verilmesi
  • Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru ve sürecin takibi
  • Tüketici Mahkemesi’nde dava açılması ve takibi
  • Tüketici Rekabet ve Reklam Kurulu’na başvuru ve sürecin takibi
  • Kredi kartı sözleşmelerinden ve kullanımından doğan uyuşmazlıkların çözümü dava açılması ve takibi
  • Ayıplı mal veya ayıplı hizmet dolayısıyla uğranılan zararlar kapsamında tazminat talebi
  • Mesafeli satış sözleşmelerine ilişkin uyuşmazlığın çözüm süreci, dava açılması ve takibi
  • Taksitle satış sözleşmeleri ve cayma hakkının kullanılması
  • Tüketici sözleşmelerinin incelenmesi, düzenlenmesi ve sözleşmelerde yer alan haksız şartlardan kaynaklı işlemlerin yapılması ve takibi
  • Ön ödemeli konut satışı sözleşmelerinden kaynaklı uyuşmazlığın çözümü, dava açılması ve takibi