Boşanma Davası Açmak İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Boşanma Davası Açmak İstiyorum Ne Yapmam Lazım?

Boşanmak İsteyen Eşler Ne Yapmalı?

Boşanma davası açmak istiyorum ne yapmam lazım? Evlilik birliğinin temelden sarsılması, cana kast edilmesi, akıl hastalığı ve terk gibi birçok sebep ile taraflarca boşanma davası açılabilmektedir. Boşanma davası nasıl açılır hususunu merak eden eşlerin ilk önce anlaşmalı mı yoksa çekişmeli mi boşanacaklarına karar vermeleri gerekmektedir. Türk Medeni Kanunu bir yıldan az süren evliliklerde gerçekleştirilecek boşanma davalarının çekişmeli boşanma davası olarak görülmesini zorunlu kılmıştır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma davası, bir yıldan fazla süren evliliklerde eşlerden biri tarafından açılan boşanma davasının diğer eşin kabul etmesi veya eşlerin birlikte başvuru yapmaları halinde gerçekleştirilmektedir. Anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır? Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer?

Anlaşmalı boşanma davasında hakimin karar vermesi için tarafları bizzat dinlemesi ve eşlerin hür iradeleri ile beyan verdiklerine karar vermesi gerekmektedir. Hakim tarafların boşanma gerekçelerini de göz önünde bulundurarak evlilik birliğinin devamının anlamsız olduğu kanaatine ulaşmalıdır. Anlaşmalı boşanma davalarında eşler ortak bir boşanma dilekçesi ile de mahkemeye başvurabilirler. Aynı zamanda başvuru esnasında ortak olarak düzenlenmiş bir boşanma protokolünün de mevcut olması zorunludur.

Boşanmanın gerçekleşmesi için hakimin, maddi ve manevi tazminat, çocukların velayeti, çocukların anne ve babalarıyla ilişkisi ve nafaka gibi hususları uygun bulması gerekmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Türk Medeni Kanunu’nun belirttiği anlaşma kriterlerine uymayan bütün boşanma davaları, çekişmeli boşanma davası olarak görülür. Eşime boşanma davası açmak istiyorum, ne yapmalıyım diyen eşlerin ilk olarak boşanma dilekçesi düzenlemesi gerekmektedir. Eşlerden birinin, hazırlanan boşanma dilekçesi ile ikamet ettiği ildeki aile mahkemesine başvurması yeterlidir.

Aldatma, onur kırıcı davranış, suç işleme veya haysiyetsiz yaşam sürme, akıl hastalığı, hakaret, tehdit, şiddetli geçimsizlik, cinsel ilişkiden kaçınma gibi birçok nedenden çekişmeli boşanma davası açılabilmektedir. Çekişmeli boşanma davası açan eşin, davalı eşten daha fazla kusura sahip olması halinde boşanma davası reddedilmektedir.

Boşanma Davası Açarken Hangi Adımlar İzlenir?

Anlaşmalı boşanma davasında, dava açılan mahkemenin taraflardan birinin ikamet ettiği ilde olma zorunluluğu yok iken, çekişmeli boşanma davalarında aşağıdaki şartların sağlanması gerekmektedir.

• Davalı eşin ikamet ettiği aile mahkemesinde
  • Davacı eşin ikamet ettiği aile mahkemesinde
  • Eşlerin son altı aydan beri yaşadığı yerdeki aile mahkemelerinde çekişmeli boşanma davası açılabilmektedir.

Boşanma dilekçesi oluşturulduktan sonra, boşanma davası açma ücretinin adliyedeki tevzi bürosuna yatırılması zorunludur. 2023 yılı avukat asgari ücret tarifesi dahilinde hesaplanan boşanma davası açma ücreti taban fiyatı 9200 TL olarak belirlenmiştir.

Boşanma Davası Açmak İstiyorum Son Olarak Dikkat Edilmesi Gerekenler

Boşanma avukatına vekalet vermeden davayı kendisi takip eden eşler, hukuki süreci doğru yönetemedikleri için, çoğunlukla boşanma konusunda sorun yaşamaktadırlar. Ayrıca belirtmek isteriz ki davasında haklı olmasına rağmen aleyhine sonuçlanan kararlarda, istinaf ve temyiz sürelerini kaçırmaları sebebiyle hak etmiş oldukları nafaka ve tazminatı alamayan birçok kişi bulunmaktadır.

Boşanma davası sürecinin en etkili şekilde yürütülebilmesi için adli sürece hakimiyeti olan bir boşanma avukatından destek almak fayda sağlayaca Çelik & Baştürk Hukuk Ve Danışmanlık Ofisi İstanbul boşanma avukatı olarak müvekkillerini aile hukuku alanında vekil olarak temsil etmektedir. Ayrıca vatandaşlara hukuki danışmanlık hizmeti vermektedir. Sitemizde yer alan avukata sor kısmından ofisimiz avukatları Av. Tolga ÇELİK ve Av. Nur BAŞTÜRK‘e  Boşanma davası nasıl açılır, eşime boşanma davası açmak istiyorum ne yapmalıyım vb. sorularınızı yönlendirebilir ya da iletişim bilgileri kısmından kendilerine ulaşabilirsiniz.